2007 a 2012

  • Aleixo, C., Nunes, M., & Isaías, P. (2012) Usability and Digital Inclusion: Standard and Guidelines. International Journal of Public Administration, 35(3), 221-239, Routledge.
  • Gaspar, I. M., Seabra, F., & Neves, C. (2012). A supervisão pedagógica: significados e operacionalização. Revista Portuguesa de Investigação Educacional, Vol 12, 29-57.
  • Gaspar, I., Oliveira, I. & Béhar, P. (2012). Construindo uma comunidade de aprendizagem:  interações num ciberc@fé. Renote, 10 (1), 1-9.
  • Gomes, M. J.; Amante, L.; Oliveira, I. (2012)- “Avaliação Digital no Ensino Superior em Portugal: Primeiros resultados”. Linhas, Vol. 13, Nº 2, Universidade do Estado de Santa Catarina, Florianópolis.
  • Ifenthaler, D., Isaías, P., Kinshuk, Sampson, D. G., & Spector, J. M. (2012). Technology Supported Cognition and Exploratory Learning. Journal of  Educational Technology & Society, 15(1).
  • Ifenthaler, D., Isaías, P., Kinshuk, Sampson, D. G., & Spector, J. M. (2012). Technology Supported Cognition and Exploratory Learning. Journal of Educational Technology & Society, 15(1).
  • Ifenthaler, D., Sampson, D. G., Spector, J. M., & Isaías, P. (2012).  Technology-Enhanced Learning Environments for the Digital Age. Technology, Instruction, Cognition and Learning, 9(1-2), 59-61.
  • Pereira, A., Quintas-Mendes, A. & Morgado, L. (2012). Educação online no Ensino Superior: um programa de doutoramento em Educação a Distância e eLearning da Universidade Aberta (Portugal). Revista Teias, vol. 13 (30).
  • Amante, L. (2011)- “Tecnologias Digitais, Escola e Aprendizagem”. Ensino Em Re-Vista, V.18, n.2, p.235-245, jul./dez. http://www.seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/13845/7913
  • Amante, L. (2011). “Formação de Professores a Distância: A experiência da Universidade Aberta de Portugal”. In Revista PerCursos. Vol. 12, nº 1. Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC), 2011.
  • Coelho, J.; Vanhoucke, M. (2011). Multi-mode resource-constrained project scheduling using RCPSP and SAT solvers, European Journal of Operational Research 213, 1: 73 – 82. doi: 10.1016/j.ejor.2011.03.019
  • Gonçalves, S. & Oliveira, I. (2011). Mudança na Práxis – Estudo de uma Inovação Pedagógica Apoiada nas Tecnologias de Informação e Comunicação. EDUSER: revista de educação, Vol 3(1), 3-18.
  • Oliveira, I, Tinoca, L. & Pereira, A. (2011). Online group work patterns: how to promote a successful collaboration. Computers and Education, 57 (1), 1348-1357.
  • Teixeira, A., Pinto, M.C. & Oliveira, I. (2011). El-Gate’s university international cooperation model: promoting the globalization of latin american universities. Signos Universitários, Ano XXX, nº 47, 109-120.
  • Pereira, A., Oliveira, I., Tinoca, L., Amante, L., Relvas, M.J., Pinto, M.C. & Moreira, D. (2009). Evaluating continuous assessment quality in competence-based education online: the case of the e-folio. European Journal of Open, Distance and E-learning, 2009/II.
  • Amante, L; Quintas-Mendes, A.; Morgado, L.; Perira, Alda (2008). “Novos Contextos de Aprendizagem e Educação Online “. Revista Portuguesa de Pedagogia, Ano 42 -3, 99-119.
  • Vanhoucke, M.; Coelho, J.; Debels, D.; Maenhout, B.; Tavares, L.V. (2008). An evaluation of the adequacy of project network generators with systematically sampled networks, European Journal of Operational Research 187, 2: 511 – 524. doi: 10.1016/j.ejor.2007.03.032
  • Amante, L. (2007). “As TIC na Escola e no Jardim de Infância: Motivos e factores para a sua integração” Sísifo, Nº 3, 51-64. UIDCE/FPCEUL, Lisboa. http://sisifo.fpce.ul.pt/pdfs/%20N%C3%BAmero3.pdf#page=53