Cláudia Neves é docente na Universidade Aberta há 14 anos. Leciona unidades curriculares relacionadas com a Pedagogia Social, Educação e Desenvolvimento e ao nível dos mestrados tem-se debruçado sobre temas relacionados com as Políticas Educativas e a Liderança Educacional. Assume, também módulos em Unidades Curriculares de 2º e 3º ciclo relacionadas com a investigação em educação. Os seus interesses de investigação atuais estão focados no papel da Educação na Democracia e como pedagogias alternativas baseadas nas artes podem proporcionar experiências inovadoras para sentir e viver a democracia na educação. Tem publicado artigos sobre as lideranças educacionais no contexto da administração e gestão educacional na perspetiva da inclusão, da complexidade, entre outros. Tem participado em equipas de projetos nacionais e internacionais com destaque para a coordenação atual no projeto com financiamento HORIZON – Transforming Education through aestethic and embodied methods for democracy-as-becoming. 

ORCID: 0000-0002-8175-4749

Ciência Vitae: https://www.cienciavitae.pt/portal/en/F514-767E-6474


Cláudia Neves has been a teacher at Universidade Aberta for 14 years. She teaches curricular units related to Social Pedagogy, Education and Development and at master’s level she has focused on topics related to Educational Policies and Educational Leadership. She also takes on modules in 2nd and 3rd cycle Curricular Units related to research in education. Her current research interests are focused on the role of Education in Democracy and how alternative arts-based pedagogies can provide innovative experiences for feeling and living democracy in education. She has published articles on educational leadership in the context of educational administration and management from the perspective of inclusion, complexity, among others. She has participated in national and international project teams with emphasis on the current coordination in the funded project HORIZON-Transforming Education through aesthetic and embodied methods for democracy-as-becoming.