• Teixeira, A. M., Mota, J. M. (Antígua Guatemala, Guatemala, 15 de maio de 2014). The iMOOC Pedagogical Model: Bridging the gap between non-formal and formal education. V Congreso Internacional sobre Calidad y Accesibilidad de la Formación Virtual – CAFVIR 2014.
  • Teixeira, A., Mota, J. (2013). Innovation and Openness through MOOCs: Universidade Aberta’s Pedagogical Model for Non Formal Online Courses. In M. Paulsen; András Szücs (eds). EDEN 2013. Annual Conference Proceedings, p. 479-488, Oslo. ISBN 978-963-89559-3-7.
  • Hernández, R., Morales, M., Mota, J., Teixeira, A. (2014). Promoting Engagement in MOOCs through Social Collaboration: common lessons from the pedagogical models of Universidad Galileo and Universidade Aberta. In Eight EDEN Research Workshop: Challenges for Research in Open & Distance Learning: Doing things better, doing better things, Oxford, 27 de outubro de 2014).
  • Sahb, W.F., Teixeira, A. M., Almeida, F. J. (2014). Processo de Expansão e Integração da Educação Superior no MERCOSUL: Possibilidades da EaD no Brasil. III Congresso Internacional de TIC na Educação-TIC EDUCA 2014, Lisboa, 14 de novembro)
  • Teixeira, A. M., Bengochea & L., Hilera, J. R. (2013). Para uma Formação Virtual Acessível e de Qualidade In Atas do IV Congresso Internacional sobre Qualidade e Acessibilidade da Formação Virtual (CAFVIR 2013) . Lisboa: FLUL.
  • Teixeira, A. M., Correia, C. J., Afonso, F., Maina, M., Cabot, A. G., López, E. G., Tortosa, S. O., Piedra, N., Canuti, L., Guzmán, J., Solís, M. A. C. (2013). Inclusive Open Educational Practices: How the uses and reuse of OER can support virtual higher education for all, Eurodl. Best of EDEN 2012. 78-91.
  • Teixeira, A. M., Cobo, C., Maina, M., Mascitt, I., Stefanelli, C., (2012). Open educational practices: a bottom-up approach in Latin America and Europe to develop a common Higher Education Area’, In Proceedings of EDEN’s 2012 Annual Conference. Open Learning Generations: Closing the Gap from Generation «Y» to the Mature Lifelong Learners. Porto, Portugal, 6-9 junho 2012.
  • Teixeira, A. M., Correia, C. J., Afonso, F., Maina, M., Cabot, A. G., López, E.G., Tortosa, S.O., Piedra, N., Canuti, L., Guzmán, J., Solís, M.A.C.,(2012). Práticas Educativas Abiertas Inclusivas: Recomendaciones para la producción/reutilización de OER para apoyar la formación superior virtual de personas con discapacidad’, Actas del IV Congreso Internacional sobre Aplicación de Tecnologías de la Información y Comunicaciones Avanzadas (ATICA 2012). Loja, Equador, 24-26 outubro 2012.
  • Teixeira, A. M., Correia, C. J., Afonso, F., Maina, M., Cabot, A. G., López, E.G., Tortosa, S.O., Piedra, N., Canuti, L., Guzmán, J., Solís, M.A.C.,(2012) ‘Inclusive Open Educational Practices: How the uses and reuse of OER can support virtual higher educationa for all’, Programme and Book of Abstracts of the 7th Eden Research Workshop. Lovaina, Bélgica, 21-23 outubro 2012.