The main goals of the OVSPA – Virtual Observatory on Pedagogical Supervision and School Self-Evaluation are:
– Support training processes, according to the needs of schools/clusters
– Monitor the development of ongoing projects in schools/clusters, with a view
to innovation and the transfer of good practices.
– Encourage peer supervision processes in schools/clusters with a view to
fostering teacher professional development.
– Create virtual communities of practice based on analysing/reflecting on
educational practices.
– Collaborate, according to the needs identified, in school/cluster self-evaluation
processes.
Project host institution
The observatory is based at the LE@D (Open University – UAb) and CEIS20 (University of Coimbra – UC) research centres and counts on the participation of the Condeixa-a-Nova School Cluster and Du Bocage High School – Setubal.
Funding:
LE@D, Open University and University of Coimbra
Reference:
Project with reference: PTIN/UID4372-LEaD/022018
Projeto OVSPAE
O OVSPA – Observatório Virtual sobre Supervisão Pedagógica e Autoavaliação de Escolas tem como principais objetivos:
- Apoiar os processos formativos, de acordo com as necessidades das escolas/agrupamentos
- Acompanhar o desenvolvimento de projetos em curso nas escolas/agrupamentos, tendo em vista a inovação e a transferência de práticas.
- Incentivar os processos de supervisão pedagógica por pares nas escolas/agrupamentos visando o desenvolvimento profissional docente.
- Criar comunidades virtuais de práticas assentes na análise/reflexão sobre práticas educativas.
- Colaborar, de acordo com as necessidades, nos processos de autoavaliação das escolas/agrupamentos.
Sede do Projeto
O observatório está sediado nos centros de investigação LE@D (Universidade Aberta – UAb) e CEIS20 (Universidade de Coimbra – UC) e conta com a participação do Agrupamento de Escolas de Condeixa-a-Nova e Escola Secundária Du Bocage – Setúbal.
Financiamento:
LE@D, Universidade Aberta e Universidade de Coimbra
Referência:
Projeto com a referência: PTIN/UID4372-LEaD/022018