Abelha, M., Fernandes, S., Mesquita, D., Seabra, F. & Ferreira-Oliveira, A. T. (2020). Graduate employability and competence development in Higher Education – a systematic literature review using PRISMA. Sustainability, 12(15), 5900. https://doi.org/10.3390/su12155900 ISSN: 2071-1050. Handle: http://hdl.handle.net/10400.2/9893 Web of Science; Impact factor 2,576. SCOPUS, Cite Score: 3,2.
Abelha, M., Fernandes, S., Miguel, I., & Sousa, E. (2020). Educação social e aprendizagem e serviço (ApS): uma forma de educação experiencial. Laplage Em Revista, 6(3), pp.38-53. (ISSN: 2446-6220) https://doi.org/10.24115/S2446-6220202063935p.38-53
Albuquerque, Rodrigo; Seara, Isabel Roboredo e Cabral, Ana Lúcia Tinoco (Eds)Cadernos de Linguagem e Sociedade (2020). Universidade Brasília. ISSN 0104-9712. A L&S é indexada nas seguintes bases: SCOPUS , ULRICH’s International Periodicals Directoty, Revencity e Latindex. Note: forthcoming
Barros, C., Rocio, V., Sousa, A., & Paredes, H. (2020). Scheduling in Cloud and Fog Architecture: Identification of Limitations and Suggestion of Improvement Perspectives. Journal of Information Systems Engineering and Management, 5(3), em0121. https://doi.org/10.29333/jisem/8429
Beck, D., Morgado, L., & O’Shea, P. (2020). Finding the gaps about uses of immersive learning environments: a survey of surveys. Journal of Universal Computer Science, 26, 1043-1073.
Bidarra, J., & Sousa, N. (2020). Implementing Mobile Learning Within Personal Learning Environments: A Study of Two Online Courses. International Review of Research in Open and Distributed Learning, 21(4).
Caeiro, S., Hamón, L. A. S., Martins, R., Aaldaz, C. E. A. (2020). Sustainability Assessment and Benchmarking in Higher Education Institutions: A Critical Reflection. Sustainability 2020, 12, 543; doi:10.3390/su12020543.
Cardoso, P., Morgado, L., & Coelho, A. (2020). Authoring game-based learning activities that are manageable by teachers. ERCIM News, 119.
Cardoso, P., Morgado, L. & Teixeira, A. (2020). Scholarship e a Identidade Académica na Era Digital. RE@D – Revista de Educação a Distância e Elearning. Vol. 2 (2), pp. 16-28. DOI: https://doi.org/10.34627/vol2iss2pp16-28
Cardoso, T., & Pestana, F. (2020). A Wikipédia como prática e recurso educacional aberto na formação docente. Revista Tempos E Espaços Em Educação, 13(32), 1-16. https://doi.org/10.20952/revtee.v13i32.14275
Coelho, A., Rodrigues, R., Nóbrega, R., Jacob, J., Morgado, L., Cardoso, P., … & Sousa, A. A. (2020). Serious Pervasive Games. Frontiers in Computer Science, 2, 30.
Costa, S., & Seabra, F. (2020). As Tecnologias de Informação e Comunicação como recurso pedagógico nas escolas municipais do ensino regular de Taquara: recursos disponíveis e dificuldades identificadas. TICs & EaD em Foco, 6(2). No prelo, aceite para publicação. ISSN 2447-5726
Dias-trindade, S. & Moreira, J. A. (2020). Assessment of High School Teachers on their Digital Competences. magis, Revista Internacional de Investigación en Educación, 13, 1-21. doi: 10.11144/Javeriana.m13-28.ahst
Dias-Trindade, S., Moreira, J. A. & Ferreira, A. G. (2020). Assessment of University Teachers on Their Digital Competences. Qwerty – Open and Interdisciplinary Journal of Technology, Culture and Education, 15(1), 50-69. doi: 10.30557/QW000025. ISSN: 2240-2950
Falcao, J., & Isaias, P. (2020). Perceptions and Attitude Toward Advertising on Social Networks and Search Engines: A Comparative Analysis. Journal of Internet Commerce, 19(4), 404-436, https://doi.org/10.1080/15332861.2020.1816325
Farinha, C., Azeiteiro, U., Caeiro, S. (2020). Universities speak up regarding the implementation of sustainable development challenges: the case of Portugal. International Journal in Sustainability for Higher Education. 21(3). 10.1108/IJSHE-08-2019-0250.
Gomes, L. A., Brasileito, T. S., Caeiro, S. (2020). Educação ambiental e educação superior: uma revisão sistemática da literatura. Brazilian Journal of Development. DOI:10.34117/bjdv6n10-214. 6(10), 77012-7729.
Gonçalves, V. & Moreira, J. A. (2020). Educação para a Web Semântica: a contribuição dos cursos on-line abertos e massivos. TICs & EaD em Foco. São Luís, 6 (1), 3-13, jan./julho 2020.
Isaias, P., Carvalho, L.C., Cassundé Junior, N. and Cassundé, F. R. (2020). e-Business Management Assessment: Framework Proposal through Case Study Analysis. Journal of Information Communication and Ethics in Society (JICES). https://doi.org/10.1108/jices-09-2019-0107
Inês, H., Seabra, F. & Pacheco, J. A. (2020). Currículo de formação docente de 2.º CEB, Professor inclusivo e gestão de diversidades. Revista de Estudos Curriculares, 11(1), 46-72. ISSN: 2183-8755. Handle: http://hdl.handle.net/10400.2/9900 https://www.nonio.uminho.pt/rec/index.php/rec/article/view/95
Martins, E. B., & Loureiro, A. (2020).Transformação digital e Inclusão Digital – Um estudo de caso com adultos que frequentam ações de formação na modalidade EFA. Revista da UI_IPSantarém, 8(2), 81-101. handle: http://hdl.handle.net/10400.15/3004
MOREIRA J. António, DIAS-TRINDADE, S. (2020). Online Learning Environments enriched with audiovisual technologies and its impact on the construction of virtual communities in Higher Education in prison context. Journal of e-Learning and Knowledge Society. 16(1), 09-16. (ISSN: 1826-6223, e-ISNN:1971-8829). Disponível a partir de: https://www.je-lks.org/ojs/index.php/Je-LKS_EN/article/view/1135039 DOI: https://doi.org/10.20368/1971-8829/113503 Revista Indexada: SCOPUS <Q3- Education>/ Web of Science < WOS:000404658500007>
MOREIRA, J. António, & HORTA, Maria João (2020). Educação e Ambientes Híbridos de Aprendizagem. Um Processo de Inovação Sustentada. Revista UFG. v.20: e66027. Disponível a partir de: https://www.revistas.ufg.br/revistaufg/article/view/66027 (ISSN 2179-2925) DOI: https://doi.org/10.5216/revufg.v20.66027
MOREIRA, J. António, & SCHLEMMER, Eliane (2020). Por um novo conceito e paradigma de educação digital onlife. Revista UFG. 20(26). Disponível a partir de: https://www.revistas.ufg.br/revistaufg/article/view/63438 (ISSN 2179-2925) DOI: https://doi.org/10.5216/revufg.v20.63438
MOREIRA, J. António, HENRIQUES, Susana, & BARROS, Daniela. (2020). Transitando de um ensino remoto emergencial para uma educação digital em rede em tempos de pandemia. Dialogia. n. 34, 351-364. Disponível: https://periodicos.uninove.br/index.php?journal=dialogia&page=article&op=view&path%5B%5D=17123 (e-ISSN 1983-9294) DOI: https://doi.org/10.5585/dialogia.n34.17123; Handle: https://repositorioaberto.uab.pt/handle/10400.2/9756
Morgado, L.; Rocha, A.; Seco, C.; Bacelar, F. & Oliveira, N.R. (2020). Building a virtual community of practice of researchers in open and distance learning (old) – an exploratory study. IE Comunicaciones: Revista Iberoamericana de Informática Educativa, ISSN-e 1699-4574, Nº. 31, 2020 (Ejemplar dedicado a: Enero-Junio), págs. 1-11. Fundación Dialnet. Universidad de La Rioja. [Online], disponível a partir de https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=7459213
Neves, P. P., Morgado, L., & Zagalo, N. (2020). Uncovering literacy practices in the game total war: shogun 2 with a contract-agency model. International Journal of Film and Media Arts, 5(1), 36-47.
Nobre, A. & Pereira, J. M. S. (2020), Didactic-Pedagogical Approaches in e-Learning: Teaching Authorship, Multireferential Methodology, and Gamification, Educación y Educadores, 23(1), 31-46. https://doi.org/10.5294/edu.2020.23.1.2
NUNES, C., MOREIRA, J. António, & VIEIRA, C. (2020). Comunidades Virtuais de Aprendizagem e Competências-Chave para o Século XXI no Ensino Superior a Distância. Revista Educaonline, 14 (2), 1-22. (ISSN: 1983-2664) Revista Indexada: Web of Science. Accession Number: <WOS:000460148200004>
Oliveira, I., Miranda, B., & Barreira, C. (2020). A construção de comunidades virtuais de aprendizagem na formação de supervisores e líderes pedagógicos. RE@D – Revista de Educação a Distância e eLearning, 3(1), 19-36.
Oliveira, S. (2020) Networks of Exchange in Anglo-Portuguese Sixteenth Century Diplomacy and Thomas Wilson’s Mission to Portugal”. Intersections. Leiden and Boston: Brill. 74: 32:54.
Paiva, A.; Runa, A.; Seco, C.; Mendes, E.; Pereira, H.M; Paz, J. Morgado, L. Viiera, M. Cardoso, P. (2020). “Suddenly we were all online: perceptions and practices experienced by faculty members and students during emergency teaching”. 11th EDEN 2020 Research Workshop (EDEN RW11) Enhancing the Human Experience of Learning with Technology: New challenges for research into digital, open, distance & networked education. [Full Poster]
Perregil, E.; Amante, L. Bastos, G. (2020). A Interculturalidade e o Uso das TIC no Pré-Escolar. Um Estudo de Caso. Revista Educação em Foco. Vol 25, nº 2 (13-34) jan/abr 2020. https://core.ac.uk/display/322609883
Pestana, F. & Cardoso, T. (2020). Wikipédia como REA no Ensino Superior: um caminho da Utopia à Realidade. Internet Latent Corpus Journal, 9(1), pp-80-93. ISSN 1647-7308.
Pestana, F. & Cardoso, T. (2020). Meta-análise da página lusófona do Programa Wikipédia na Universidade: proposta de sistema metodológico a partir do MAECC®. Revista Indagatio Didactica, 12(3), PP. 245-264. Doi: https://doi.org/10.34624/id.v12i3.20079.
PESTANA, Miguel DIAS-TRINDADE, Sara, & MOREIRA, J. António (2020). Desenhando novas realidades didáticas com o poder motivacional dos aplicativos digitais no ensino da História, Acta Scientiarum Educ, 42, e52049. Disponível a partir de http://periodicos.uem.br/ojs/index.php/ActaSciEduc/article/view/52049 (e- ISSN: 2178-5201) DOI: https://doi.org/10.4025/actascieduc.v42i1.52049
Pinheiro P., L. Cavique (2020), A Bi-objective Procedure to Deliver Actionable Knowledge in Sport Services, Expert Systems, John Wiley & Sons. https://doi.org/10.1111/exsy.12617
Quadir, B., Chen, N.-S. and Isaias, P. (2020): Analyzing the Educational Goals, Problems and Techniques used in Educational Big Data Research from 2010 to 2018, Interactive Learning Environments, DOI: 10.1080/10494820.2020.1712427
Ramos, K., & Paz, J. (2020). Aprendizagem Colaborativa Online: da Interação à Colaboração Assíncrona num curso de uma Instituição de Ensino Profissionalizante no Brasil. Revista RE@D. (no prelo)
Rebelo, S. and Isaias, P. (2020). Gamification as an engagement tool in e-learning websites. Journal of Information Technology Education: Research, 19, 833-854. https://doi.org/10.28945/4653
Reis, V., & Neves, C. (2020). Simulations in virtual reality: assessment of firefighters’ decision-making competence. IE Comunicaciones: Revista Iberoamericana de Informática Educativa, (31), 28-39.
Rigo, R., Moreira, J. António, & Vitória, M. I. C. (2020). Engagement académico: premissa pedagógica para o desenvolvimento de competências transferíveis. Educação em Revista. 36:e217239. Disponível a partir de: https://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_issuetoc&pid=0102-469820200001&lng=en&nrm=iso (ISSN 1982-6621) DOI: http://dx.doi.org/10.1590/0102-4698217239
Rigo, R., Vitória, M. I. C. & Moreira, J. A. (2020). Escritura acadêmica e engagement: limitações e potencialidades na elaboração dos trabalhos finais da graduação. Revista Eletrônica de Educação. 14, e3417079, 1-12. Disponível a partir de: http://www.reveduc.ufscar.br/index.php/reveduc/article/view/3417 (ISSN 1982-7199) DOI: http://dx.doi.org/10.14244/198271993417
Rocha, R. S., Gomes, Â. M., & Bidarra, J. (2020). Backyard Sounds: An Immersive Sound Experience in Almenara-Vale do Jequitinhonha, Brazil. International Journal of Creative Interfaces and Computer Graphics (IJCICG), 11(1), 1-17. doi:10.4018/IJCICG.2020010101. Schlemmer, E., Morgado, L. C., & Moreira, J. A. (2020). Educação e transformação digital: o habitar do ensinar e do aprender, epistemologias reticulares e ecossistemas de inovação. Interfaces da Educação, 11(32), 764-790.
Schlemmer, E., Morgado, L. & Moreira, J. A. (2020). Educação e transformação digital: o habitar do ensinar e do aprender, epistemologias reticulares e ecossistemas de inovação. Interfaces da Educação, Paranaíba, 11 (32), 764-790 DOI: https://doi.org/10.26514/inter.v11i32.4029
Seabra, F., Mouraz, A., Abelha, M. & Henriques, S. (2020). Equidade e inclusão nas políticas de educação: perspetivas a partir dos relatórios de Avaliação Externa de Escolas. Indagatio Didactica, 12. No prelo. ISSN: 1647-3582
Seara, I. R. & Alonso Dominguez, Michelle Gomes (Eds) (2020) Revista Matraga, Estudos Linguísticos e Literários. Revista do programa de Pós-Graduação em letras da Universidade Estadual do Rio de Janeiro. Número50 : Análise do(s) Discurso(s) – desafios da contemporaneidade. ISSN 2446-6905
Souza, E. Amante, L.; Quintas-Mendes, A, (2020) Desenho e Avaliação de um curso b-learning para Formação de Professores e Educadores sobre Pensamento Computacional, Programação e Robótica. (131-150)RE@D – Revista de Educação a Distância e Elearning Volume 3, Número 1 março/abril 2020. https://repositorioaberto.uab.pt/bitstream/10400.2/9782/1/READ_p.131-150.pdf
Thiesen, J. S., & Seabra, F. (2020). Internacionalização da educação e dos currículos nos contextos do Ensino Básico e Secundário em Portugal. Revista Educação UFSM, 45, 1-26. ISSN: 1984-6444 http://dx.doi.org/10.5902/1984644438651 Disponível em: https://periodicos.ufsm.br/reveducacao ; http://hdl.handle.net/10400.2/10041
Tinoca, L.; Amante, L.; Oliveira, I. (no prelo) Teaching and assessment in digital environments: applications of the PrACT model to ensure authenticity, consistency, practicability and transparency. In European Journal of Teacher Education,
Vieira, M. (2020). A Educação a Distância no Ensino Superior no Brasil: o olhar de gestores institucionais e coordenadores de polo. RE@D-Revista de Educação a Distância e eLearning, Uab, Lisboa. (Em edição).
Vieira, M.; Pedro, N. (2020). O perfil do docente online no contexto da Educação Superior: um estudo no Brasil e em Portugal. PUC-SP: Revista e-Curriculum. e-ISSN 1809-3876.
Vieira, M.; Seco, C. (2020). A Educação no contexto da pandemia de COVID-19: uma revisão sistemática de literatura. Revista Brasileira de Informática na Educação. ISSN: 1414-5685; online: 2317-6121. (Em edição).